iSixSigma

6 sigma for the administrative part

Six Sigma – iSixSigma Forums Old Forums Europe 6 sigma for the administrative part

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #23736

    Black
    Participant

    Hi!Just few word to better understand my request.I am a french Engineer and I was in charge to apply the Lean method insite my plant, after a one-week 6 sigma learning on december 2004.I have already made the value stream map all around the factory, from the customer requirement to the shipping.My boss ask me to apply the method for the administrative part, that is to say : bussiness part, artwork part and planification because there is an important problem of communication and performance.I have 2 months for finding solutions! Is there anybody who already done that kind of work? I just need some examples of what I can do to start…It is different to the production part because some tasks are difficult to mesure…My first idea is to write everything going wrong, with the help of people concerning…Thanks for your help!Caroline

    0
    #56789

    jlb
    Participant

    Bonjour,
    Si j’ai bien compris ce que tu as dit : tu as cartographié le processus “activité” de ton entreprise et tu as définis des cibles.
    Il est intéressant (voire indispensable) de caractériser la nature des interactions entre services ( ou processus) pour pallier aux problèmes de communication entre services. Il est fondamental de travailler en mode client fournisseur (interne) et que les responsables de processus définissent et se mettent d’accord sur “l’attente du donneur d’ordre” et l'”exigence du fournisseur”. Quand c’est formalisé c’est clair pour tout le monde.
    Client livrable fournisseur
    Sur ce sujet la norme FDX 50- 176 “management des processus” pourra t’être utile.
    Le mesure de la performance d’un service commercial peut se faire en fonction des objectifs commerciaux (parts de marché), la réactivité (délai de réponse à une demande client < 5 jours par exemple), le temps de présence en clientèle (50% par exemple), l'efficacité (R= nombre de réponse positives/nombre de demande), la marge. On peut en déduire le DPMO: (1-R)*1E-6/O avec R : rendement. O : opportunité de défaut potentielle : nombre d’attributs. Normalement chaque propriétaire de processus doit définir ses indicateurs d'efficience.
    J’espère t’avoir donné des informations utiles.
    Cordialement.
    Jean-Luc
     

    0
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)

The forum ‘Europe’ is closed to new topics and replies.